InShared gebruikt cookies

Wij gebruiken cookies en vergelijkbare technieken om de website te verbeteren, sociale media aan te bieden en relevante advertenties te laten zien op deze website en de website van anderen. Wij kunnen in al onze contacten met u rekening houden met uw interesses. Wij analyseren en combineren uw online gedrag met persoonsgegevens die u online achterlaat en bij ons bekend zijn. Daarvoor werken wij samen met bedrijven die voor ons cookies plaatsen en lezen. Ook buiten Europa. Lees er meer over.

Gaat u akkoord of gaat u door op de site? Dan plaatsen wij cookies

U geeft dan toestemming voor het plaatsen van alle soorten cookies en het verwerken van uw persoonsgegevens. Wilt u dit niet? Dan kunt u zelf uw cookie instellingen aanpassen.

Door verder gebruik te maken van deze website heeft geeft u toestemming gegeven voor het plaatsen van alle soorten cookies en het verwerken van uw persoonsgegevens. Wilt u dit niet? Pas dan uw cookie instellingen aan. Of lees meer over onze cookies.

Ok

De grootste ergernissen in het verkeer

| Door:

De grootste ergernissen in het verkeer

Rood aangelopen gezichten, gevloek en ongeduldig getoeter. In het verkeer ontstaan de grootste ergernissen. Niet gek dat veel mensen het lastig vinden om hun hoofd koel te houden in de auto. Herkent u deze ergernissen?

Te weinig afstand houden

Wist u dat 90% procent van alle kopstaart-botsingen veroorzaakt wordt door bumperkleven? Een handige vuistregel om bumperkleven te voorkomen: minimaal twee seconden afstand tussen u en de voorganger houden. Let hier ook op bij langzaam rijdend verkeer, dan is het vaak extra lastig om genoeg afstand te houden.

Onnodig links rijden op de snelweg

Rechts rijden op de snelweg is eigenlijk een basisregel. Het maakt het verkeer overzichtelijk en veilig. En andere verkeersregels zijn er zelfs op gebaseerd. Toch zijn er veel mensen die deze basisregel vergeten en toch links rijden op de snelweg. Heel vervelend!

Geen richting aangeven

In de auto zit niet voor niets een richtingaanwijzer, alleen vergeten veel automobilisten hem te gebruiken. Vooral bij een rotonde. Lastig voor fietsers, voetgangers en andere weggebruikers.

Te langzaam rijden

Te snel rijden is niet goed, maar te langzaam rijden ook niet. Als het regent is bijna iedereen geneigd om een stuk zachter te rijden. Een bron van ergernissen en de oorzaak van veel ongelukken. Wel is het verstandig om iets zachter te rijden als het keihard regent.

Van strook wisselen in de file

Van rijstrook wisselen is verleidelijk als u in de file staat. De tijdswinst is alleen minimaal en het zorgt onbewust bij andere weggebruikers voor vertraging. Beter blijft u bij één strook en rijdt u file als een koning.

Smartphone achter het stuur

Even appen voor het stoplicht of snel een selfie maken in de auto. De grootste verkeersergernis van de afgelopen jaren is het gebruiken van een smartphone in de auto. In 2015 nam het aantal verkeersdoden met bijna 9 procent toe en ook het aantal ernstig gewonden. Veilig Verkeer Nederland (VVN) verwacht dat het smartphonegebruik in de auto hier een grote rol in speelt. VVN wil daarom dat mobieltjes automatisch worden geblokkeerd als een auto harder rijdt dan 20 of 30 kilometer per uur.

Altijd al willen rondsnuffelen in onze archieven?

Naar het archief >

Gerelateerde artikelen

we all benefit