InShared gebruikt cookies

Wij gebruiken cookies en vergelijkbare technieken om de website te verbeteren, sociale media aan te bieden en relevante advertenties te laten zien op deze website en de website van anderen. Wij kunnen in al onze contacten met u rekening houden met uw interesses. Wij analyseren en combineren uw online gedrag met persoonsgegevens die u online achterlaat en bij ons bekend zijn. Daarvoor werken wij samen met bedrijven die voor ons cookies plaatsen en lezen. Ook buiten Europa. Lees er meer over.

Gaat u akkoord of gaat u door op de site? Dan plaatsen wij cookies

U geeft dan toestemming voor het plaatsen van alle soorten cookies en het verwerken van uw persoonsgegevens. Wilt u dit niet? Dan kunt u zelf uw cookie instellingen aanpassen.

Door verder gebruik te maken van deze website heeft geeft u toestemming gegeven voor het plaatsen van alle soorten cookies en het verwerken van uw persoonsgegevens. Wilt u dit niet? Pas dan uw cookie instellingen aan. Of lees meer over onze cookies.

Ok

Wanneer moet ik een annuleringsverzekering afsluiten?

| Door:

Wanneer moet ik een annuleringsverzekering afsluiten?

De tickets zijn geboekt, het appartement gereserveerd en de voorpret is al lang begonnen. Alleen heeft u nog geen annuleringsverzekering afgesloten. Bent u ook verzekerd als u dat last-minute alsnog doet?

Niets in het leven staat vast. Er kan altijd iets gebeuren waardoor u uw reis naar Turkije, Frankrijk of Ibiza op het laatste moment moet afblazen of eerder moet afbreken. Misschien bent u werkeloos en krijgt u ineens uw droombaan aangeboden of wordt een familielid plotseling ernstig ziek. Voor deze momenten is er gelukkig een annuleringsverzekering. Maar wanneer moet u die afsluiten?

Binnen 7 dagen na het boeken!

Bent u met het afsluiten van uw reis- en annuleringsverzekering net zo last-minute als met het boeken van uw vakantie? Maak er dan toch een gewoonte van om de dekking Annulering binnen 7 dagen na het boeken van uw reis af te sluiten. Als u deze dekking na meer dan 7 dagen afsluit én u moet uw reis annuleren om een reden die in de 3 maanden voordat u deze dekking afsloot al bestond en/of bekend was, dan vist u achter het net. In zo’n situatie krijgt u geen vergoeding voor de annuleringskosten of niet gebruikte reisdagen. Denk aan een zwangerschap, ziekte van uzelf of een familielid in de eerste of tweede graad.

Goed om te weten: u bent nooit verzekerd als u voor uw reis kon verwachten dat u de reis moest annuleren. Ook als het gaat om bedrijfs- of beroepsmatige werkzaamheden, krijgt u geen vergoeding.

Altijd al willen rondsnuffelen in onze archieven?

Naar het archief >

Gerelateerde artikelen

we all benefit