InShared gebruikt cookies

Wij gebruiken cookies en vergelijkbare technieken om de website te verbeteren, sociale media aan te bieden en relevante advertenties te laten zien op deze website en de website van anderen. Wij kunnen in al onze contacten met u rekening houden met uw interesses. Wij analyseren en combineren uw online gedrag met persoonsgegevens die u online achterlaat en bij ons bekend zijn. Daarvoor werken wij samen met bedrijven die voor ons cookies plaatsen en lezen. Ook buiten Europa. Lees er meer over.

Gaat u akkoord of gaat u door op de site? Dan plaatsen wij cookies

U geeft dan toestemming voor het plaatsen van alle soorten cookies en het verwerken van uw persoonsgegevens. Wilt u dit niet? Dan kunt u zelf uw cookie instellingen aanpassen.

Door verder gebruik te maken van deze website heeft geeft u toestemming gegeven voor het plaatsen van alle soorten cookies en het verwerken van uw persoonsgegevens. Wilt u dit niet? Pas dan uw cookie instellingen aan. Of lees meer over onze cookies.

Ok

Wintersport? Zo bent u geen pechvogel

| Door:

Wintersport? Zo bent u geen pechvogel

Van de wintersporters heeft 20% wel eens te maken met pech onderweg. Dit zijn de meest voorkomende pechgevallen.

Bij winterse omstandigheden, zoals een dik pak sneeuw en temperaturen dik onder nul, is de kans op pech een stuk groter. 20% Van de wintersporters heeft wel eens te maken met pech onderweg. Dit zijn de meest voorkomende pechgevallen:

Pech met het roetfilter

Heeft u uw kennis over waarschuwingslampjes al opgefrist? Als er iets mis is met uw roetfilter ziet u dit op uw dashboard. Er zit dan maar 1 ding op: naar de garage gaan om het roetfilter te laten controleren. Anders kunt u de motor of het filter beschadigen.

Verkeerde brandstof tanken

‘Dat overkomt mij nóóit’, denkt u nu misschien. Toch zijn er veel mensen die benzine tanken als de auto eigenlijk diesel nodig heeft of andersom. Maakt u deze fout? Rij niet verder, maar bel Pechhulp op nummer: +31 (0)71 364 17 62. InShared komt dan to-the-rescue!

Een kapotte accu

De kans op een kapotte of lege accu is een stuk groter in de winter. Vooral als u korte ritjes maakt met de verwarming op de maximale stand. De accu slijt dan eerder, omdat er te weinig tijd is om weer op te laden. Met een spanningsmotor kan gecontroleerd worden of er nog genoeg spanning op de accu staat.

Lekke band

Als u de glühwein al bijna kunt ruiken, hoort u ineens het doffe geluid van een lekke band. Daarom is het altijd verstandig om een reserveband in de achterbak te leggen. Laat de bandenspanning voor de zekerheid ook even testen, voordat u naar de bergen rijdt.

Kapotte remmen

In de bergen rijden vindt niet iedereen een eitje. Om de remmen te sparen is het belangrijk om bij het dalen een lage versnelling en een hoog toerental te gebruiken. Druk het rempedaal niet continu voor een deel in, maar rem liever af en toe kort en krachtig. De remmen worden zo gespaard, omdat ze niet continu gebruikt worden.

Kies voor een winterbeurt

Uw auto een winterbeurt geven, is altijd een goed idee. Bij een winterbeurt of winterinspectie, wordt de auto extra gecontroleerd op de zwakke plekken in de winter. Zoals de banden, remmen, ruitenwissers, accu, verlichting en sloten.

[Bron: skiinformatie.nl, bandenleader.nl]

Altijd al willen rondsnuffelen in onze archieven?

Naar het archief >

Gerelateerde artikelen

we all benefit