Het gemak van zelf doen

Bij InShared zit u zelf aan de knoppen. Omdat we alles online doen, kunt u uw verzekeringen zelf makkelijk afsluiten, gegevens aanpassen, schadedossiers bekijken en eenvoudig premies berekenen. Dag en nacht dus.

Klant worden in 3 simpele stappen

Klant worden bij InShared is zo gebeurd. U maakt een vrijblijvende premieberekening, sluit zelf online een verzekering af en activeert die met de activeringsmail, die u van ons krijgt. Easy does it.

  1. Maak een vrijblijvende premieberekening
    U vult een paar gegevens in die we nodig hebben om u een goede indicatie te geven en u ziet meteen waar u aan toe bent.
  2. Sluit een verzekering af
    Klik op 'Aanvragen', vul uw persoons- en contactgegevens in en kies zelf uw inloggegevens voor uw digitale Verzekeringsmap. Daar kunt u als klant elke dag in kijken en dingen in veranderen. Geef aan per wanneer de verzekering in moet gaan. En voilà: u krijgt een samenvatting en maakt u uw aanvraag compleet door uw bankgegevens in te vullen en akkoord te gaan met een maandelijkse automatische incasso van de premie. Heeft u hulp nodig bij het overstappen? Geen probleem: onze Overstaphulp werkt perfect.
  3. Activeer die verzekering
    Als u alles heeft ingevuld en aangevinkt, klikt u op de laatste knop en wordt uw aanvraag verstuurd. U krijgt dan binnen een paar seconden te zien of uw aanvraag is geaccepteerd. U krijgt van ons een mail met een activeringslink. Zodra u die aanklikt is de verzekering afgesloten en bent u klant bij InShared. Welkom!

Uw digitale Verzekeringsmap

Iedereen die een verzekering bij ons afsluit krijgt een persoonlijke Verzekeringsmap. U logt in met uw mailadres en zelfgekozen wachtwoord, klikt in de linkerkolom op wat u wilt bekijken, gebruiken of aanpassen en gaat in het rechterscherm aan de slag. Het wijst zich allemaal vanzelf.

Dekking aanpassen

U kunt de dekking van uw verzekering(en) elke dag aanpassen in uw digitale Verzekeringsmap. En het werkt voor alle verzekeringen precies hetzelfde.

  1. U gaat naar uw digitale Verzekeringsmap door in te loggen met uw e-mailadres en wachtwoord
  2. Bij ‘Mijn verzekeringen' klikt u op de verzekering die u aan wilt passen
  3. De verzekering ‘klapt uit’
  4. U scrollt naar 'dekkingen' en klikt op het woordje 'aanpassen'
  5. U scrollt weer naar beneden en u ziet wat de mogelijkheden zijn
  6. U vinkt vakjes aan of uit, zoals u het hebben wilt
  7. U vult een ingangsdatum in (in de toekomst anders werkt het niet)
  8. U klikt op ‘wijzigen’

NB: U kunt uw dekking trouwens pas wijzigen vanaf het moment dat de verzekering ook echt is ingegaan. Stel: het is nu 1 juli. U heeft een Autoverzekering afgesloten voor 1 augustus en wilt Pechhulp afsluiten. Dan kunt u dat pas op 1 augustus doen en kan de Pechhulp ingaan vanaf 2 augustus.

Hoe voeg ik een nieuwe verzekering toe?

  1. U logt in op onze website.
  2. U gaat naar ‘Verzekering toevoegen’ en klikt op een verzekering naar uw keuze.
  3. U maakt een vrijblijvende premieberekening door op ‘Bereken nu uw premie’ te klikken.
  4. Als de premie en dekkingen bij u passen, klikt u op ‘Verzekering afsluiten’.
  5. In uw digitale Verzekeringsmap ziet u de nieuwe verzekering staan bij ‘Verzekeringen’.
  6. Als u daarop klikt, ziet u alle details overzichtelijk staan.

Hoe kan ik mijn verzekering opzeggen?

  1. U gaat naar uw digitale Verzekeringsmap door in te loggen met uw e-mailadres en wachtwoord
  2. Bij ‘Mijn verzekeringen' klikt u op de verzekering die u stop wilt zetten
  3. De verzekering ‘klapt uit’
  4. U klikt in het eerste blok op ‘opzeggen’
  5. U vult de datum in waarop de verzekering moet stoppen (NB: die kan niet in het verleden liggen!)
  6. U klikt op ‘opzeggen’

NB: in Nederland bent u verplicht om een voertuig te verzekeren dat op uw naam staat. Dus staat de auto, brommer of motor nog bij u voor de deur? Dan kunt u een hoge boete van het RDW krijgen. Als u het kenteken schorst, mag het wel, maar dan mag ‘ie niet meer op de openbare weg komen!

Wachtwoord/mailadres vergeten?

  • U klikt in het inlogscherm op ‘Ik heb hulp nodig’ en geeft aan wat u niet meer weet.
  • Als u uw mailadres is (waar u ooit uw verzekering mee heeft afgesloten) vergeten bent, ziet u wat vragen van onze kant om vast te stellen dat u inderdaad bent wie u bent. We sturen u dan uw nieuwe gegevens op een mailadres naar keuze. Als uw 06 nummer bij ons bekend is, dan is het ook mogelijk om uw nieuwe gegevens per sms te ontvangen.
  • Bent u alleen uw wachtwoord kwijt? Dan klikt u op ‘Ik weet mijn wachtwoord niet’. U krijgt dan van ons een tijdelijk wachtwoord waar u mee in kunt loggen. In uw digitale Verzekeringsmap kunt u dan zelf een nieuw wachtwoord aanmaken.

Hoe maak ik een nieuw wachtwoord aan?

  1. U gaat op onze website naar de knop inloggen rechtsboven uw scherm.
  2. U gaat naar uw digitale Verzekeringsmap.
  3. U klikt op ‘Persoonsgegevens’.
  4. U scrollt naar ‘Wachtwoord’ en klikt op het roze woordje ‘aanpassen’.
  5. U voert uw nieuwe wachtwoord in bij ‘Nieuw wachtwoord’ en ‘Herhaal nieuw wachtwoord’.
  6. U klikt op ‘Geef nieuwe inloggegevens door’.

Verhuisd?

Gaat u verhuizen of bent u al verhuisd en heeft u een Woonverzekering bij InShared? Vergeet u dan niet om (behalve de persoonsgegevens aan te passen) uw Woonverzekering voor het oude adres stop te zetten en een nieuwe af te sluiten voor uw nieuwe huis. Dat gaat dus niet vanzelf! Als u geen Woonverzekering heeft, hoeft u alleen uw adres in ‘Mijn gegevens’ aan te passen. Uw premie kan trouwens voor elke verzekering veranderen, omdat die onder andere afhankelijk is van uw adres.

Hoe pas ik mijn persoonsgegevens aan?

Getrouwd, gescheiden, kind gekregen, ander e-mailadres of nieuw bankrekeningnummer?

Wij leven met u mee. En in een mensenleven verandert nogal eens wat. U kunt dat heel makkelijk aangeven in uw digitale Verzekeringsmap. En dat kan gevolgen hebben voor uw premie, dus het is belangrijk dat u ons op de hoogte houdt.

  1. U logt in in uw digitale Verzekeringsmap.
  2. U klikt in het linkermenu op ‘Persoonsgegevens’.
  3. U kiest wat u wilt aanpassen (adres, gezinssamenstelling, betaalgegevens).
  4. Bij dat gedeelte klikt u op het roze woordje ‘Aanpassen’.
  5. U vult uw nieuwe gegevens in.
  6. U klikt op de grote knop ‘Geef … door’.
  7. De ingangsdatum kan alleen in de toekomst liggen.

Hoe vervang ik mijn bestaande Autoverzekering?

  1. Log in met uw e-mailadres en wachtwoord
  2. Kies voor “Verzekering toevoegen”
  3. Kies dan of dit een extra auto is, of dat u de verzekering afsluit omdat u uw auto gaat inruilen
  4. U volgt de stappen op het scherm om de verzekering af te sluiten

Het wijst zich allemaal vanzelf.

Een mobiele Groene Kaart

We versturen niks per post. Ook de Groene kaart van uw Autoverzekering krijgt u gewoon in uw mailbox. Als u die PDF op uw mobiel opent en opslaat, heeft u altijd uw Groene Kaart bij u. Dat is trouwens niet verplicht, maar kan in het buitenland toch handig zijn. (U kunt hem trouwens ook any time zelf downloaden vanuit uw Verzekeringsmap. Klik op uw autoverzekering en daarna op de button ‘Groene kaart’). De Groene kaart die u downloadt is 1 jaar geldig.

we all benefit