Mijn Verzekeringsmap

Schadestatus

Meestgestelde vragen over schade

Hoe/waar kan ik mijn schade melden?

Heeft u schade? Wat vervelend! Bij acute noodsituaties, zoals een grote brand, overstroming, letsel of diefstal van uw voertuig, belt u 24/7 met onze alarmcentrale op +31 (0)71 - 364 17 62. Alle schade zonder nood kunt u online melden. U kunt ons stapsgewijs uitleggen om wat voor schade het gaat en wat er precies gebeurd is. Meer weten? Bekijk alles over online schademelden.

Wat zijn de gevolgen als ik schade meld?

Bij auto, motor- en brommerschade, kan uw premie omhoog gaan, omdat u meestal 5 schadevrije jaren zakt op de bonusmaluladder en dus minder korting krijgt dan voordat u schade claimde. Voor sommige verzekeringen betaalt u een (klein) deel van de schade zelf als Eigen Risico. U kunt heel makkelijk uitrekenen wat u meer kost: de schade claimen of zelf laten repareren.

Hoe moet ik mijn schade laten vaststellen?

Heeft u schade aan uw auto en bent u daarvoor verzekerd? Dan kunt u de schade laten vaststellen bij een vestiging van ABS Autoherstel. Tijdens het melden van uw schade kunt u hiervoor een afspraak maken. Wilt u een afspraak wijzigen, belt u dan met de vestiging van ABS waar u een afspraak heeft gemaakt (www.absautoherstel.nl).Voor het vaststellen van andere schades overlegt u met het schadeteam. U kunt een e-mail sturen naar schadeteam@inshared.nl of op werkdagen tussen 9 en 5 bellen op 071 364 17 62.

Ik heb een schade gemeld, maar nog niets gehoord. Wat kan ik nu doen?

Dat is vervelend! Als u inlogt in uw digitale Verzekeringsmap, op 'Mijn schades' klikt en daarna uw lopende schademelding opent, kunt u precies zien wat de status is van uw schadeafhandeling. Misschien staan er nog actiepunten open, die u af moet handelen voordat we voor u aan de slag kunnen? Bij uw schade vindt u ook uw Postvak, waarin u kunt nalezen wat er aan correspondentie is verstuurd en binnengekomen. Kunt u niks vinden? Mail dan naar ons schadeteam@inshared.nl of bel op werkdagen tussen 09.00 - 17.00 uur op +31 (0)71 - 364 17 62 (nummer 4). Dan zoeken we het graag verder voor u uit.

Ik wil documenten over mijn schade opsturen, waar kunnen ze naartoe?

U kunt de documenten uploaden in uw digitale Verzekeringsmap. Klik daarvoor links in het overzicht op 'Mijn schades' en vervolgens op uw lopende schadeclaim. U mag ze natuurlijk ook scannen en dan mailen naar schadeteam@inshared.nl of per post versturen naar InShared schadeteam, Postbus 51090, 3007 GB, Rotterdam. Als u de documenten e-mailt, dan is het handig om grote/zware documenten (meer dan 5MB) ‘op te knippen’. Vergeet u niet uw schadenummer in de onderwerpregel van uw e-mail te vermelden?

Contact opnemen

Komt u er niet uit of kunt u geen informatie over uw lopende schade terugvinden, dan kunt u contact met ons opnemen

Wat zit er allemaal in de schademap?

De afspraken

Welke afspraken heeft u? Ziehier uw online agenda  van afspraken met de herstellers.

De stukken

Tijdens het schadeproces moet u soms documenten of foto’s uploaden. Die verzamelen we netjes in de map.

De getuigen/betrokkenen

Als er mensen bij de schade betrokken waren, vindt u hier een overzicht van.

De actiepunten

Hebben we nog een actie van uw kant nodig om de schade af te kunnen handelen? Dan ziet u hier de to do-lijst. Is alles afgerond? Dan staat dat er.

De post

Alle mails, brieven en andere communicatie die u bij andere verzekeraars niet te zien krijgt, stoppen wij gewoon in uw schademap. Zo kunt u precies zien hoe de vlag erbij hangt.

Hoe handelen we schade af?

Bevestigen schademelding

Na het online schademelden, krijgt u meteen een mail van ons met een samenvatting van de schade. Die bevestiging zetten we trouwens ook meteen in uw Postvak.

Vaststellen van de schade

De schade wordt vastgesteld door een expert of schadebehandelaar. Dit is afhankelijk van de type schade die u heeft gehad.

Repareren/vergoeden

Zodra de hoogte van de schade bekend is, kunt u de schade repareren bij een aangesloten hersteller zoals ABS Autoherstel, Autotaalglas, Carglass of HerstelDirect. Wilt u liever de schade bij uw eigen hersteller laten maken, dan ontvangt u het schadebedrag binnen een paar dagen op uw rekening. Wist u dat u korting op uw eigen risico ontvangt, wanneer u de schade laat repareren bij een aangesloten hersteller?

Heeft de schade te maken met dier, reis of mensen? Dan storten we het bedrag dat u vergoed krijgt (min een eventueel eigen risico) gewoon op uw rekening.

Aansprakelijk stellen of Verhalen

Was de schade niet uw schuld? Dan nemen wij contact op met de andere verzekeraar of tegenpartij om alles te regelen.

Met welke partners werken we samen?

InShared werkt samen met een aantal goede, betrouwbare (herstel)bedrijven.

Eenvoudig zelf regelen

Meteen naar

Persoonlijk of Gezin

Bekijken of printen

Slimme tips

laatste nieuws, leuke weetjes en handige preventietips!

Meer leuke weetjes en handige preventietips? Bekijk de overzichtpagina