5. Klachten
Daar hebben we een heuse klachtenman voor aangesteld. U kunt uw klacht bij hem indienen door een mail te sturen aan klachtenman@inshared.nl of via het klachtenformulier. Hij laat binnen 2 werkdagen weten dat hij uw klacht gekregen heeft en zal er binnen 14 kalenderdagen inhoudelijk op ingaan. Onder een klacht verstaat InShared trouwens iedere formele uiting van ontevredenheid over haar producten en diensten, of over haar handelen, het handelen van één van haar medewerkers, of het handelen van derden die in opdracht van InShared werkzaamheden heeft verricht. Hoe we met uw klacht omgaan en wat u kunt doen leest u in ons klachtenprotocol
Onze klachtenrapportage vindt u hier.
KiFiD
Mocht u - dat hopen wij natuurlijk niet - toch niet tevreden zijn, dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Stichting Klachten Instituut Financiële Dienstverlening (KiFiD). U moet dit wel uiterlijk binnen 3 maanden doen nadat u de beslissing van de Klachtenman hebt ontvangen. Het Klachteninstituut zal uw klacht verder in behandeling nemen. Meer informatie over de taak en werkwijze van het Klachteninstituut vindt u via de website: www.KiFiD.nl. De adresgegevens zijn: KiFiD, Postbus 93257, 2509 AG Den Haag, telefoon 0900-3552248. U kunt uw klacht ook voorleggen aan de Geschillencommissie via het Eruopees ODR Platform. Als u het niet eens bent met de manier waarop wij de verzekering uitvoeren kunt u in veel gevallen ook een beroep doen op de burgerlijke rechter. Meer informatie daarover vindt u op www.rechtspraak.nl.
Tuchtraad Financiële Dienstverlening (Assurantiën)
Ook de Tuchtraad Financiële Dienstverlening behandelt klachten van consumenten over verzekeringsmaatschappijen die zijn aangesloten bij het Verbond van Verzekeraars. Het belangrijkste doel van de Tuchtraad is om er op toe te zien dat deze verzekeringsmaatschappijen zich fatsoenlijk gedragen. Kwesties die aan de Tuchtraad worden voorgelegd, hebben vaak te maken met gebrekkige communicatie, slecht georganiseerde interne klachtprocedures of het negeren van regels die door de verzekeringsbranche zelf zijn opgesteld. De Tuchtraad kan geen schadevergoeding toewijzen.
Consumenten kunnen meestal niet zelf rechtstreeks bij de Tuchtraad klagen over de eigen verzekeraar. Klachten komen in principe via twee wegen bij de Tuchtraad terecht:
- via verwijzing van het klachteninstituut KiFiD, de Ombudsman Pensioenen of de Letselschaderaad
- door belanghebbenden, zoals een slachtoffer van een verzekerde, of een consumentenorganisatie. Bekijk de hele lijst van belanghebbenden