Zo werkt online schademelden

Geen eindeloze telefoonmenu’s, geen pakken papier op de post. Gewoon snel, makkelijk en duidelijk schademelden. Helemaal online, zoals u van ons gewend bent.
En dat heeft veel voordelen:

  • U zegt wat er is gebeurd, wij zoeken automatisch alle dekkingen bij elkaar waar u recht op heeft
  • U ziet meteen wat de gevolgen zijn van uw claim
  • U kunt direct een afspraak maken om uw schade te repareren

Hoe werkt schade melden precies?

  • U klikt op de grote knop ‘Schademelden’. En logt in.
  • U beantwoordt de vragen.
  • U krijgt in de meeste gevallen meteen te zien of u wel of niet gedekt bent voor de schade en wat de eventuele gevolgen voor uw premie, eigen risico en/of schadevrije jaren zijn (als het om uw auto, brommer of motor gaat).
  • U kunt nadat u de gevolgen heeft gezien, kiezen of u de schade inderdaad wilt indienen.
  • U kunt meteen de gevraagde documenten uploaden en/of afspraak maken.
  • U krijgt te zien wat de vervolgstappen zijn.
  • Zodra alle informatie binnen is, gaat ons schadeteam voor u aan de slag. Soms moeten we u natuurlijk persoonlijk spreken, dan neemt het schadeteam contact met u op.

Wat gebeurt er na het online schademelden?

  • Uw schade wordt vastgesteld door een expert, schadebehandelaar of schadehersteller
  • Na het vaststellen van uw schade, hoort u van ons of de schade gerepareerd of vergoed (kan) worden
  • In de meeste gevallen kunt u bij een autoschade meteen een herstelafspraak maken
  • Als de schade niet uw schuld is, dan proberen wij de schade te verhalen op de tegenpartij
  • U kunt 'live' uw schade volgen in uw digitale schademap
> Meer over de vervolgstappen en herstel van uw schade

De 5 meest gestelde vragen over online schademelden

1. Hoe/waar kan ik mijn schade melden?

Is er een schade zoals een grote brand, een overstroming, letsel of diefstal van uw auto, motor of brommer, belt u dan met onze alarmcentrale +31 (0)71 364 17 62. Die is 24/7 bereikbaar vanuit binnen- en buitenland. Alle schade zonder nood kunt u online melden via de knop 'schademelden'. Zodra u bent ingelogd in uw digitale Verzekeringsmap, klikt u nog een keer op de knop ‘schademelden’. Daarna kunt u ons stapsgewijs uitleggen om wat voor schade het gaat en wat er precies gebeurd is.

2. Wat zijn de gevolgen als ik een schade meld?

Heeft u een voertuig bij ons verzekerd, dan verliest u per schade 5 schadevrije jaren, en raakt u de Beloningspunten kwijt die u in dat kalenderjaar met die verzekering heeft opgebouwd. InShared werkt bij de Auto-, Motor- en Brommerverzekering met een bonus/malussysteem, dus de schade heeft invloed op de premie die u betaalt. Voor sommige verzekeringen hebben wij een eigen risico ingesteld. Dit betekent dat iedereen die schade heeft, een klein deel van het schadebedrag zelf betaalt.

3. Waar kan ik een declaratieformulier/Europees schadeformulier vinden?

U kunt een schadeformulier hier downloaden of vanuit uw digitale Verzekeringsmap. Het formulier staat ook op onze website onder het tabje 'schade'. Rechtsonderin kunt u het Europees schadeformulier als pdf-bestand downloaden. Die kunt u printen zo vaak u wilt, want het is altijd handig om een (extra) formulier bij u te hebben. Een declaratieformulier kunt u hier downloaden.

4. Betaal ik bij ruitschade een eigen risico?

Als u uw ruitschade bij Autotaalglas laat repareren, is het eigen risico € 0 bij ruitreparatie en € 135 bij ruitvervanging. Als u naar een ander herstelbedrijf gaat, is dit € 135 bij ruitreparatie en € 250 bij ruitvervanging.

5. Hoe kan ik een declaratie voor mijn dierenverzekering indienen?

we all benefit