Hoe werkt online schademelden?

Geen eindeloze telefoonmenu’s, geen pakken papier op de post. Gewoon snel, makkelijk en duidelijk schademelden. Helemaal online, zoals u van ons gewend bent.

Hoe werkt dat?

U meldt uw schade eenvoudig online

Klik op de knop ‘Meld schade online', log in en klik daarna nog een keer op Schademelden’. De rest wijst zich vanzelf. In gewone taal, zoals u van ons gewend bent. Wij stellen vragen en u vult ze in. Vragen waarmee we een goed beeld krijgen van wat er gebeurd is en met welke schade we precies te maken hebben.

U krijgt meteen inzicht in de gevolgen van uw gemelde schade

Onze digitale schadehulp kijkt om welke schade het gaat en of die wel of niet bij ons gedekt is. Als de schade eenvoudig is of de aansprakelijkheid duidelijk, krijgt u meteen antwoord en/of kunt u op hetzelfde moment online een afspraak maken om bijvoorbeeld de schade aan uw auto te laten taxeren of een ruit te laten repareren.

Indienen of niet?

Aan het eind van uw schademelding laten wij u ook zien wat de consequenties zijn van deze melding. Als u aansprakelijk bent voor de schade ziet u bijvoorbeeld hoeveel eigen risico u bij deze claim betaalt, wat er met uw Jaarbeloning gebeurt en of u na deze schade een hogere premie gaat betalen. Als de schade om een relatief laag bedrag gaat, is het misschien handig om de schade zelf te betalen en alsnog te besluiten om de claim niet in te dienen. Wij vertellen u de gevolgen van uw claim zodat u een goede keuze kunt maken.

U krijgt snel uw vergoeding

Hebben we verder geen vragen en hebben we alle informatie die nodig is? Dan krijgt u uw schade zo snel mogelijk vergoed en kunnen we uw schadeclaim soms diezelfde week nog sluiten.

Extra informatie en documenten kunt u makkelijk uploaden

Hebben we meer informatie/documenten nodig? Dan kunt u die scannen (of er een foto van maken) en uploaden tijdens het schademelden of later in de digitale schademap. Soms moeten we u natuurlijk persoonlijk spreken, dan neemt iemand van ons schadeteam zo snel mogelijk telefonisch contact met u op.

Uw digitale Verzekeringsmap

Uw melding, eventuele afspraken, de consequenties van uw claim, foto’s van de reparatie, brieven naar andere verzekeraars, e-mails naar de tegenpartij, alles waar u normaal geen zicht op heeft of wat u zelf moet bijhouden, stopt onze digitale schadehulp in uw digitale schademap. Even inloggen, klikken op 'Mijn schades' en u bent 24/7 op de hoogte. Transparanter kunnen we het niet maken. De tijd van schademelden en dan maar (soms lang) afwachten is nu voorgoed voorbij. U doet de melding zelf en weet dus 100% zeker dat alle informatie klopt. En vanaf dat moment kunt u 'live' meekijken en volgen wat we met uw melding doen. Wij geloven in eerlijk en inzichtelijk, vandaar.

De 5 meest gestelde vragen over online schaderegelen.

1. Welke schadeherstelbedrijven werken samen met InShared?

InShared werkt samen met een aantal goede, betrouwbare herstelbedrijven. Daarom kunnen wij onze lage premies garanderen en toch goed werk afleveren. ABS Autoherstel is onze schadehersteller bij autoschade, Autotaalglas is onze schadehersteller bij ruitschade en BandenLoket is onze schadehersteller bij bandenpech. Voor het herstellen van uw woonschade werken wij samen met Hersteldirect.

2. Hoe/waar kan ik mijn schade melden?

Is er een schade zoals een grote brand, een overstroming, letsel of diefstal van uw auto, motor of brommer, belt u dan met onze alarmcentrale +31 (0)71 364 17 62. Die is 24/7 bereikbaar vanuit binnen- en buitenland. Alle schade zonder nood kunt u online melden via de knop 'schademelden'. Zodra u bent ingelogd in uw digitale Verzekeringsmap, klikt u nog een keer op de knop ‘schademelden’. Daarna kunt u ons stapsgewijs uitleggen om wat voor schade het gaat en wat er precies gebeurd is.

3. Wat zijn de gevolgen als ik een schade meld?

Heeft u een voertuig bij ons verzekerd, dan verliest u per schade 5 schadevrije jaren, en raakt u de Beloningspunten kwijt die u in dat kalenderjaar met die verzekering heeft opgebouwd. InShared werkt bij de Auto-, Motor- en Brommerverzekering met een bonus/malussysteem, dus de schade heeft invloed op de premie die u betaalt. Voor sommige verzekeringen hebben wij een eigen risico ingesteld. Dit betekent dat iedereen die schade heeft, een klein deel van het schadebedrag zelf betaalt.

4. Hebben jullie een haal- en brengservice? Heb ik recht op vervangend vervoer?

U kunt bij InShared geen gebruik maken van een haal- en brengservice. Laat u de schade aan uw auto repareren bij een InShared-herstelbedrijf? Dan heeft u niet alleen een lager eigen risico, maar heeft u tijdens de reparatie ook recht op gratis vervangend vervoer. U rijdt naar het schadeherstelbedrijf waar uw vervangende auto klaarstaat. Die kunt u na reparatie weer inwisselen voor uw eigen auto. Als uw eigen auto echt niet meer rijdt, komt een berger hem ophalen. Een afspraak daarvoor maakt u met het schadeherstelbedrijf. Bent u niet verzekerd voor schade aan uw eigen auto en betaalt u zelf de reparatie? Dan heeft u tijdens de reparatie toch recht op vervangend vervoer als u de auto laat maken door een InShared-herstelbedrijf.

5. Ik heb een schade gemeld, maar nog niets gehoord. Wat kan ik nu doen?

In uw digitale Verzekeringsmap vindt u informatie over uw lopende schadeclaims en afgeronde schadeclaims. Als u bent ingelogd in uw digitale Verzekeringsmap klikt u links op 'Schades'. Is hier niets te vinden? Dan kunt u een mail sturen naar schadeteam@inshared.nl. U kunt ons schadeteam ook altijd bellen op telefoonnummer +31 (0)71 364 17 62 (doorkiesnummer 4).

we all benefit