Ga naar inhoud
Inshared we all benefit

Help ik heb schade!

Schade is nooit leuk. We helpen u graag. Alle schades kunt u simpel en snel online melden. Auto gestolen, letsel, een grote lekkage of brand? Bel dan meteen ons noodnummer +31 - 713 64 17 62. Wilt u de status van uw schademelding weten? Log in en u kunt ‘live’ meekijken wat we met uw melding doen.

Snel naar

Schade melden zonder wachtrij en wanneer het u uitkomt!

Online melden
  • Binnen 7 minuten geregeld
  • Binnen 3 seconden ziet u wat verzekerd is
  • We gaan direct voor u aan de slag
  • Maak meteen een reparatie-afspraak
  • Al 400.000 succesvolle online schademeldingen
Online uw schade melden Schade melden

Waar kunnen wij u mee helpen?

Hoe/waar kan ik mijn schade melden?

Is er een schade zoals een grote brand, een overstroming, letsel of diefstal van uw auto, motor of brommer, belt u dan met onze alarmcentrale +31 (0)71 364 17 62. Die is 24/7 bereikbaar vanuit binnen- en buitenland. Alle schade zonder nood kunt u online melden via de knop 'schademelden'. Zodra u bent ingelogd in uw digitale Verzekeringsmap, klikt u nog een keer op de knop ‘schademelden’. Daarna kunt u ons stapsgewijs uitleggen om wat voor schade het gaat en wat er precies gebeurd is.

Is er pech onderweg?

Heeft u Pechhulp en/of Vervoershulp afgesloten? Meld dan uw pech heel snel digitaal.

Is er pech onderweg? direcft online melden. Pech melden
Wat zijn de gevolgen als ik een schade meld?

Heeft u een voertuig bij ons verzekerd, dan verliest u per schade die niet op de tegenpartij verhaald kan worden 5 schadevrije jaren. Heeft u meer dan 15 schadevrije jaren? Dan zakt u in één keer naar 10 schadevrije jaren. InShared werkt bij de Auto-, Motor- en Brommerverzekering met een bonus/malussysteem, dus de daling in schadevrije jaren heeft invloed op de premie die u betaalt.

Waar kan ik een declaratieformulier/Europees schadeformulier vinden?

U kunt een schadeformulier hier downloaden of vanuit uw digitale Verzekeringsmap. Het formulier staat ook op onze website onder het tabje 'schade'. Die kunt u printen zo vaak u wilt, want het is altijd handig om een (extra) formulier bij u te hebben. Een declaratieformulier kunt u via uw verzekeringsmap downloaden.

Betaal ik bij ruitschade een eigen risico?

Als u uw ruitschade bij Autotaalglas laat repareren, is het eigen risico € 0 bij ruitreparatie en € 135 bij ruitvervanging. Als u naar een ander herstelbedrijf gaat, is dit € 135 bij ruitreparatie en € 400 bij ruitvervanging.

Hoe moet ik mijn schade laten vaststellen?

Heeft u schade aan uw auto en bent u daarvoor verzekerd? Dan kunt u de schade laten vaststellen bij een vestiging van ABS Autoherstel. Tijdens het melden van uw schade kunt u hiervoor een afspraak maken. Wilt u een afspraak wijzigen, belt u dan met de vestiging van ABS waar u een afspraak heeft gemaakt absautoherstel.nl. Voor het vaststellen van andere schades overlegt u met het schadeteam. U kunt een e-mail sturen naar schadeteam@inshared.nl of op werkdagen tussen 9 en 5 bellen op 071 364 17 62.

Meer weten over schadeherstel en schadeafhandeling

Ik probeer online mijn schade te melden, maar mijn situatie staat er niet bij. Wat kan ik het beste doen?

Als u er niet uit komt, kunt u ons bellen op tel: +31 (0)71 364 17 62 of uw telefoonnummer achterlaten. Dan bellen wij u terug. U mag natuurlijk ook een e-mail sturen naar schadeteam@inshared.nl.

Iemand heeft mijn auto beschadigd, maar heeft geen briefje achtergelaten en/of is doorgereden.

InShared vergoedt 100% of 50% van de schade aan uw eigen auto als u zich daarvoor verzekerd heeft. Als u alleen bent verzekerd voor schade aan anderen, kunt u een beroep doen op het Waarborgfonds Motorverkeer. Dat geldt trouwens alleen voor schade die in Nederland is ontstaan. Om een verzoek voor vergoeding te doen moet u:

  1. aangifte doen bij de politie
  2. minstens twee getuigen hebben die kunnen verklaren dat uw auto eerst onbeschadigd was
  3. een schadeformulier invullen

Het Waarborgfonds bepaalt dan of uw schade vergoed wordt.

Welke schadeherstelbedrijven werken samen met InShared?

InShared werkt samen met een aantal goede, betrouwbare herstelbedrijven. ABS Autoherstel is onze schadehersteller bij blikschade. Autotaalglas en Carglass zijn onze schadeherstellers bij ruitschade. Voor het herstellen van uw woonschade werken wij samen met Hersteldirect. En wanneer u schade heeft aan uw smartphone, tablet of laptop, wordt dit gerepareerd door SmartPhort.

Heeft u schade, denkt u er wel aan dat u de schade eerst online meldt?

Ik wil documenten over mijn schade opsturen, waar kunnen ze naartoe?

U kunt de documenten uploaden in uw digitale Verzekeringsmap. Klik daarvoor links in het overzicht op 'Mijn schades' en vervolgens op uw lopende schadeclaim. U mag ze natuurlijk ook scannen en dan mailen naar schadeteam@inshared.nl of per post versturen naar InShared schadeteam, Postbus 51090, 3007 GB, Rotterdam. Als u de documenten e-mailt, dan is het handig om grote/zware documenten (meer dan 5MB) ‘op te knippen’. Vergeet u niet uw schadenummer in de onderwerpregel van uw e-mail te vermelden?

Wat is de status van mijn schademelding?

In uw digitale Verzekeringsmap vindt u informatie over uw lopende schadeclaims. Klik links in het overzicht op "Mijn schades" en dan op "lopende schademelding". In uw Postvak ziet u alle correspondentie die wij versturen en ontvangen. Zo kunt u uw schademelding 24/7 volgen. Niks te vinden? Stuur dan een mail naar het schadeteam via het contactformulier. U kunt onze helpdesk op werkdagen tussen 09.00 - 17.00 uur bellen op telefoonnummer +31 (0)71 364 17 62.

Status van uw schade

24/7 meekijken?

In uw digitale Verzekeringsmap zit een ‘Schademap’. Daarin zetten we alle informatie zoals uw melding, afspraken, expertiserapport en e-mails naar de tegenpartij. Is hier niets te vinden? Dan kunt u ons een mail sturen of bellen.

Op de hoogte blijven via mail en/of sms?

Wist u dat u zelf kan aangeven of u updates wilt ontvangen. U krijgt dan automatisch bericht als er nieuws is. Even inloggen en klikken op 'Schadestatus'

Goed om te weten

Wat zijn de gevolgen voor mijn premie/eigen risico?

We werken met een bonus-malussysteem: een jaar geen schade geclaimd? Trapje omhoog (= meer korting op uw premie). Wel schade geclaimd? Trapje(s) omlaag (= minder korting op uw premie). Bij de melding ziet u meteen wat dat concreet betekent.

Eigen risico

Sommige verzekeringen hebben een eigen risico en dan moet u een deel van de schade zelf betalen. Dat bedrag is trouwens meestal lager als u naar een hersteller van InShared gaat. Was de schade niet uw schuld en kunnen wij het verhalen? Dan krijgt u het voorgeschoten bedrag weer van ons terug.

Schade-expert

Voordat de schade gerepareerd wordt, zal een expert vaststellen wat dat zal gaan kosten.

Dat doet voor uw:

  • Auto: ABS Autoherstel
  • Andere vervoersmiddelen: een hersteller naar keuze
  • Woning: ons schadeteam (en soms een onafhankelijke expert)

Bent u het niet eens met het schadebedrag?

Dan kunt u ons mailen of zelf een expert inschakelen (contra-expert).

Bent u een tegenpartij?

En is 1 van onze klanten verantwoordelijk voor de schade? Dan hebben we altijd een ingevuld Europees schadeformulier nodig plus de offerte van een schadeherstelbedrijf.

Mail ons dat en we gaan meteen voor u aan de slag. Soms schakelen we zelf ook nog een expert in. Dat laten we u dan natuurlijk meteen even weten.

Directe Schadeafhandeling

Met een WA-verzekering bent u eigenlijk niet verzekerd voor schade aan uw eigen auto door anderen. Maar verzekeraars hebben samen afgesproken dat u (in sommige gevallen) toch terecht kunt bij uw eigen verzekeraar voor een nieuwe service: De Directe Schadeafhandeling. Ons schadeteam onderzoekt of de tegenpartij aansprakelijk is en als dat zo is, betalen wij de reparatie! Meer lezen

Indienen dierendeclaratie

U kunt simpel en snel online uw dierendeclaratie indienen. Log in en klik op ‘schademelden’. Het is handig als u de nota's en patiëntenkaart bij de hand heeft. Vul een paar vragen in en zie direct daarna hoeveel u terugkrijgt. Soms kijkt er een dierenarts mee naar uw declaratie. Dan laten we u daarna zo snel mogelijk weten welk bedrag u van ons krijgt en maken we het over.

Herstellen van uw schade

Reparatie autoschade

Is het schadebedrag door ABS Schadeherstel vastgesteld? Tijd voor de reparatie! Als u naar ABS Autoherstel, Autotaalglas of Carglass gaat, krijgt u korting op uw eigen risico en gaat de factuur meteen naar ons. Liever naar uw eigen garage? Dan storten we het bedrag op uw rekening.

Herstel woonschade

Schadebedrag vastgesteld? Dan krijgt u dat bedrag op uw rekening (als de schade niet hersteld kan worden) of het is tijd om de schade te repareren. U heeft dan 2 keuzes:

  1. Onze schadeherstellers gaan aan de slag. U geeft ze zelf de opdracht en wij betalen de rekeningen (min eventueel uw eigen risico). Heeft u schade aan een mobiel apparaat? Die wordt hersteld door onze professionele reparateurs van SmartPhort.
  2. U kiest zelf een herstelbedrijf voor uw woonschade, laat ons dat even weten en u krijgt het bedrag op uw rekening.

Reparatie motor, brommer, fiets, scooter of caravan

Nadat we het schaderapport hebben beoordeeld, laten we u meteen weten hoe het verder gaat met uw schade-afhandeling. Daarna kunt u naar uw eigen hersteller voor de reparatie.