Zo werkt online schademelden

Geen eindeloze telefoonmenu’s, geen pakken papier op de post. Gewoon snel, makkelijk en duidelijk schademelden. Helemaal online, zoals u van ons gewend bent.
En dat heeft veel voordelen:

  • U zegt wat er is gebeurd, wij zoeken automatisch alle dekkingen bij elkaar waar u recht op heeft
  • U ziet meteen wat de gevolgen zijn van uw claim
  • U kunt direct een afspraak maken om uw schade te repareren

Hoe werkt schade melden precies?

  • U klikt op de grote knop ‘Schademelden’. En logt in.
  • U beantwoordt de vragen.
  • U krijgt in de meeste gevallen meteen te zien of u wel of niet gedekt bent voor de schade en wat de eventuele gevolgen voor uw premie, eigen risico en/of schadevrije jaren zijn (als het om uw auto, brommer of motor gaat).
  • U kunt nadat u de gevolgen heeft gezien, kiezen of u de schade inderdaad wilt indienen.
  • U kunt meteen de gevraagde documenten uploaden en/of afspraak maken.
  • U krijgt te zien wat de vervolgstappen zijn.
  • Zodra alle informatie binnen is, gaat ons schadeteam voor u aan de slag. Soms moeten we u natuurlijk persoonlijk spreken, dan neemt het schadeteam contact met u op.

Wat gebeurt er na het online schademelden?

  • Uw schade wordt vastgesteld door een expert, schadebehandelaar of schadehersteller
  • Na het vaststellen van uw schade, hoort u van ons of de schade gerepareerd of vergoed (kan) worden
  • In de meeste gevallen kunt u bij een autoschade meteen een herstelafspraak maken
  • Als de schade niet uw schuld is, dan proberen wij de schade te verhalen op de tegenpartij
  • U kunt 'live' uw schade volgen in uw digitale schademap
> Meer over de vervolgstappen en herstel van uw schade

De 5 meest gestelde vragen over online schademelden

we all benefit