Wat gebeurt er na het online schademelden?

Schade is nooit leuk. Dus is het voor iedereen het beste als de afhandeling snel, goed en vriendelijk gaat. U kunt ‘live’ meekijken en volgen wat we met uw melding doen. In het onderdeel ‘Schades’ van uw digitale Verzekeringsmap ziet u hoe het ervoor staat.

Beoordeling schadeherstel

uit 3251 beoordelingen

Bevestiging schademelding

Nadat u uw schade heeft gemeld, ontvangt u een bevestiging van uw schademelding. Deze kunt u ook terugvinden in uw digitale schademap onder 'Postvak' van uw lopende schadeclaims.

Vaststellen van de schade

De schade wordt vastgesteld door een expert of schadebehandelaar. Dit is afhankelijk van de type schade die u heeft gehad.

Reparatie of vergoeding schade

Zodra de hoogte van de schade bekend is, kunt u de schade repareren bij een aangesloten hersteller zoals ABS Autoherstel of HerstelDirect. Wilt u liever de schade bij uw eigen hersteller laten maken, dan ontvangt u het schadebedrag binnen een paar dagen op uw rekening. U ontvangt korting op uw eigen risico wanneer u de schade laat repareren bij een aangesloten hersteller.

Aansprakelijk voor schade bij een ander of verhalen van uw schade

Heeft u een schade veroorzaakt bij een ander of bent u aangereden? Dan zal er contact opgenomen worden met de andere verzekeraar. Als de tegenpartij aansprakelijk is voor de schade, dan zullen wij proberen de schade te verhalen. Het kan gemiddeld tussen de 2 à 4 weken duren voordat wij een reactie van de tegenpartij ontvangen. Als de schade verhaald kan worden, dan hoeft u geen eigen risico te betalen en heeft het geen gevolgen voor uw Jaarbeloning, premie en of schadevrije jaren. De e-mails tussen ons en de tegenpartij kunt u terugvinden in uw digitale schademap onder ‘Postvak’ van uw lopende schadeclaims.

Hoe werkt online schade­melden?

Gewoon snel, makkelijk en duidelijk. Helemaal online, zoals u van ons gewend bent

> Bekijk hoe het moet

Waar kan ik de status van mijn schade terugvinden?

  • Even inloggen, klikken op 'Schades' en u bent 24/7 op de hoogte.
  • In uw schademap staan o.a. uw melding, afspraken en e-mails naar de tegenpartij.
  • Is hier niets te vinden? Dan kunt u ons een mail sturen of bellen tijdens werkdagen van 9.00-17.00 op 071 364 17 62 (optie 4).
Schadestatus

Herstel autoschade

Alle autoschades (behalve ruitschade) moeten eerst worden vastgesteld bij ABS Autoherstel. Ook als u de schade uiteindelijk ergens anders laat repareren. Zij beoordelen de schade, zodat u weet waar u aan toe bent. U kunt de schade laten herstellen bij ABS Autoherstel en voor ruitschade gaat u naar Autotaalglas. U ontvangt dan korting op uw eigen risico.

Herstel woonschade

Het schadeteam zal contact met u hebben over het vaststellen van uw schade. Afhankelijk van de hoogte van het schadebedrag wordt er een expert ingeschakeld. Voor woonschade kunt u naar Hersteldirect. Ook als u glasschade heeft .Wij schakelen hiervoor een reparateur in. U mag voor een woonschade kiezen voor een ander herstelbedrijf, maar dan betaalt u wel een hoger standaard eigen risico.

Herstel schade aan mobiele apparaten

Als uw smartphone of tablet schade heeft, dan wordt dit gerepareerd door SmartPhort. U stuurt uw tablet, laptop of mobiele telefoon op naar SmartPhort. Zij repareren de schade en daarna ontvangt u uw gerepareerde mobiele elektronica weer thuis.

Jaarbeloning

Na een schadeclaim bent u uw Beloningspunten voor dat onderdeel (alleen dat jaar) kwijt en telt de verzekering dat jaar ook niet mee voor de Persoonlijke Jaarbeloning. Was het niet uw schuld? Dan krijgt u (na het verhalen van de schade op de tegenpartij) uw Beloningspunten natuurlijk weer terug en telt de verzekering weer mee voor uw Persoonlijke Jaarbeloning.

Heeft InShared een bonus/­malussysteem?

Ja, dat hebben we. Bonus-malus wil zeggen dat u elk jaar een treetje stijgt op onze bonus-malusladder als u geen schade heeft geclaimd. En hoe hoger u komt, hoe lager uw premie wordt. Claimt u wel schade? Dan gaat u weer een paar treetjes omlaag en stijgt de premie dus ook weer. U leest daar alles over in de voorwaarden van de Auto-, Motor-, als Brommerverzekering.

De 5 meest gestelde vragen over schadeafhandeling

1. Ik heb een schade gemeld, maar nog niets gehoord. Wat kan ik nu doen?

In uw digitale Verzekeringsmap vindt u informatie over uw lopende schadeclaims en afgeronde schadeclaims. Als u bent ingelogd in uw digitale Verzekeringsmap klikt u links op 'Schades'. Is hier niets te vinden? Dan kunt u een mail sturen naar schadeteam@inshared.nl. U kunt ons schadeteam ook altijd bellen op telefoonnummer +31 (0)71 364 17 62 (doorkiesnummer 4).

2. Ik heb een schade gemeld. Hoe lang duurt het voordat de schade is afgehandeld?

Het is lastig inschatten hoe lang het duurt voordat uw schade is afgehandeld. Dit is namelijk afhankelijk van het soort schade en of er een tegenpartij is. In uw digitale Verzekeringsmap vindt u informatie over uw lopende schadeclaims. Als u bent ingelogd in uw digitale Verzekeringsmap klikt u links op 'Schades'. Uw schadebehandelaar zal bij cruciale stappen de voortgang melden. Als u vragen heeft kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met hem of haar. Het e-mailadres van de schadeafdeling is schadeteam@inshared.nl.

3. Hebben jullie een haal- en brengservice? Heb ik recht op vervangend vervoer?

U kunt bij InShared geen gebruik maken van een haal- en brengservice. Laat u de schade aan uw auto repareren bij een InShared-herstelbedrijf? Dan heeft u niet alleen een lager eigen risico, maar heeft u tijdens de reparatie ook recht op gratis vervangend vervoer. U rijdt naar het schadeherstelbedrijf waar uw vervangende auto klaarstaat. Die kunt u na reparatie weer inwisselen voor uw eigen auto. Als uw eigen auto echt niet meer rijdt, komt een berger hem ophalen. Een afspraak daarvoor maakt u met het schadeherstelbedrijf. Bent u niet verzekerd voor schade aan uw eigen auto en betaalt u zelf de reparatie? Dan heeft u tijdens de reparatie toch recht op vervangend vervoer als u de auto laat maken door een InShared-herstelbedrijf.

4. Kan ik de schade aan mijn auto laten repareren bij een garage naar eigen keuze?

Dat kan. U moet wel eerst de schade melden en het schadebedrag laten vaststellen bij ABS Autoherstel. U kunt ervoor kiezen het schadebedrag te laten uitkeren. Van dat bedrag betaalt u dan uw eigen reparateur. U betaalt wel een hoger eigen risico. Het is daarom slimmer om de schade door ons te laten regelen. U heeft dan namelijk geen omkijken naar de financiële afwikkeling en betaalt alleen het (lagere) eigen risico. Bij autoschade zorgen wij bij onze eigen schadehersteller ook nog voor vervangend vervoer.

5. Welke schadeherstelbedrijven werken samen met InShared?

InShared werkt samen met een aantal goede, betrouwbare herstelbedrijven. Daarom kunnen wij onze lage premies garanderen en toch goed werk afleveren. ABS Autoherstel is onze schadehersteller bij autoschade, Autotaalglas is onze schadehersteller bij ruitschade en BandenLoket is onze schadehersteller bij bandenpech. Voor het herstellen van uw woonschade werken wij samen met Hersteldirect.

Wat vinden klanten van schadeherstel?

Oeps schade? Bij ABS is uw auto in goede handen! ABS krijgt van onze klanten een 8.9! Dat is nog eens een mooi cijfer. Klanten die hun schade inmiddels hebben laten herstellen door ABS zijn ontzettend tevreden

Lees meer...

Hoe verloopt de afhandeling van de schade als Ruud door zijn buurman is aangereden?

Ruud van Ommeren heeft een Allrisk autoverzekering bij InShared. Bij het wegrijden is de buurman per ongeluk tegen zijn auto aangereden. Het schadeproces ging zo: Lees verder

Schade-expert

Met onze verzekeringen doen we er bij schade alles aan om samen met geselecteerde partners uw schade zo snel mogelijk te herstellen. Dat noemen we schadeherstel in natura. Bij grotere schades komt onze schade-expert bij u langs. Hij bekijkt wat precies de schade is en of deze verzekerd is. Onze schade-expert is er ook om u te helpen en uw vragen te beantwoorden. Hij is uw aanspreekpunt en zorgt ervoor dat uw schade snel en goed wordt afgehandeld. Bent u het niet eens met de hoogte van de vergoeding? Dan mag u zelf een expert inschakelen. Wij noemen dat een contra-expert. Als u hiervan gebruik wilt maken, moet u ons dat laten weten. De kosten van inschakeling van een eigen deskundige worden altijd vergoed tot de kosten van inschakeling van een eigen expert. Indien de kosten van een contra-expert meer bedragen dan de kosten van de eigen expert, zal het meerdere worden getoetst aan de redelijkheid. Zoals bijvoorbeeld de kosten die onze expert in rekening brengt. Waarbij we dan ook rekening houden met ons eventuele inkoopvoordeel. Extra kosten die niet redelijk zijn, blijven voor rekening van de verzekerde. Als wij (u, uw deskundige, InShared of onze deskundigen) het niet eens kunnen worden, benoemen de deskundigen samen een derde deskundige. Die stelt de omvang van de schade voor u en voor ons bindend vast. Alle deskundigen moeten zich houden aan de Gedragscode Expertiseorganisaties. En als registerexpert ingeschreven zijn schadebij het NIVRE. Die organisatie moet op grond van reglementen eisen stellen aan haar registerexperts op het gebied van opleiding en klacht- en tuchtrecht.

we all benefit